الهام علی اف از کنترل بر 7 روستای دیگر در قره باغ اطلاع داد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران، الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان امروز چهارشنبه خاطرنشان کرد که نیروهای این کشور 7 روستای دیگر را از نیروهای ارمنستانی در منطقه مورد مناقشه قره باغ پس گرفتند.

الهام علی اف از کنترل بر 7 روستای دیگر در قره باغ اطلاع داد

جهت دریافت خدمات طرح باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

بر اساس اعلام ارتش جمهوری آذربایجان، باکو روستاها و شهرستان های میرک، کاودار، جبرایل، مشهدی اسماعیلی، شفی، بیکلی، زنگیلان، بشارت، قاراکیشیلر، قاراچنلی و قبادلی را به دست آورده است.

لازم به ذکر است، چندی پیش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در امتداد خط مرزی منطقه مورد مناقشه قره باغ مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند. به دنبال این حادثه، ارمنستان با اعلام حالت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً حالت جنگی اظهار داشت.

مناقشه قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال 1988 شروع شد.

اگرچه میانجیگری های روسیه در پنجم آوریل سال 2018 میلادی میلادی به درگیری خونبار نظامیان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ پایان داد؛ اما هر دو کشور در این باره ادعاهایی را مطرح می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 663

به "الهام علی اف از کنترل بر 7 روستای دیگر در قره باغ اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الهام علی اف از کنترل بر 7 روستای دیگر در قره باغ اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید