اشرف غنی دستور ازسرگیری حملات نظامی علیه طالبان را صادر کرد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، در پی دو حمله مرگبار در افغانستان، اشرف غنی دستور داد نیرو های نظامی افغانستان از حالت دفاعی خارج شده و به حملات نظامی علیه طالبان و دیگر گروه های شورشی دست بزنند.

اشرف غنی دستور ازسرگیری حملات نظامی علیه طالبان را صادر کرد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، در پی دو حمله مرگبار روز سه شنبه در کابل و ننگرهار که منجر به کشته شدن نزدیک به 40 نفر شد، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، به همه نیرو های نظامی این کشور دستور داد تا موقعیت دفاعی خود را تغییر داده و وارد عملیات نظامی علیه شورشیان شوند.

غنی که در تلویزیون افغانستان سخن می گفت هر دو گروه داعش و طالبان را مسئول این حملات مرگبار دانست، اگرچه هیچ یک از این دو گروه هنوز رسماً مسئولیت این حملات را نپذیرفته اند.

اشرف غنی در سخنانش ازسرگیری دوباره حملات را به منظور دفاع از کشور و هم میهنان و نیز محافظت از ساختار های کشور و نیز برای دفاع در برابر تهدیدات و حملات طالبان و دیگر گروه های تروریستی ضروری دانست.

تا به امروز تمامی نیرو های نظامی افغانستان تنها مجاز به دفاع در برابر حملات طالبان بوده اند.

صبح روز سه شنبه 23 اردیبهشت حمله مهاجمان مسلح به بیمارستان پزشکان بدون مرز در کابل باعث کشته شدن 14 نفر شد. دو تن از کشته شدگان نوزاد بودند. در ننگرهار نیز دست کم 24 نفر در پی یک عملیات انتحاری در یک مراسم خاکسپاری کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 386

به "اشرف غنی دستور ازسرگیری حملات نظامی علیه طالبان را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی دستور ازسرگیری حملات نظامی علیه طالبان را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید