ادعای خبرگزاری فرانسه درباره مذاکرات تهران و ریاض

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، ایسنا نوشت:خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام عراقی و یک دیپلمات اروپایی مدعی شد که ایران و عربستان در بغداد با یکدیگر مذاکره نموده اند و سرپرستی هیئت ایرانی را نمایندگانی از سوی علی شمخانی بر عهده داشته اند.

ادعای خبرگزاری فرانسه درباره مذاکرات تهران و ریاض

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

در روزهای اخیر بعضی رسانه ها گزارش هایی ادعایی از وجود مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی طی هفته های اخیر منتشر نموده و آورده اند که این رایزنی ها با میانجی گری نخست وزیر عراق و در بغداد اجرا شده است.

یک مقام دولت عراق در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد که این مذاکرات اجرا شده است. یک دیپلمات اروپایی نیز به این خبرگزاری گفت که پیش از برگزاری مذاکرات ایران و عربستان در جریان آن قرار گرفته و هدف آن یاری به برقراری روابط بهتر میان تهران و ریاض و کاهش تنش ها بوده است.

خبرگزاری فرانسه همچنین مدعی شد که سرپرستی هیئت سعودی در این رایزنی ها را خالد بن علی الحمیدان رئیس اطلاعات عربستان بر عهده داشته و سرپرستی طرف ایرانی را نیز نمایندگانی از سوی علی شمخانی دییر شورای عالی امنیت ملی برعهده داشتند.

این در حالی است که عربستان سعودی به طور رسمی وجود چنین مذاکراتی را رد نموده است. ایران نیز همچنان سکوت اختیار نموده و تنها تاکید نموده است که همیشه از رایزنی با ریاض استقبال می نماید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این رایزنی ها تا زمانی که روزنامه فایننشال تایمز روز یک شنبه ادعا کرد که اولین دور از رایزنی ایران و عربستان روز نهم آوریل (ماه جاری میلادی) در بغداد اجرا شده است، محرمانه باقی مانده بود اما اکنون به نظر می آید که این دو قدرت منطقه ای که بر سر موضوعات زیادی از سوریه گرفته تا یمن اختلاف نظر دارند، با وساطت عراق وارد مرحله جدیدی از گفت وگو با هدف بازگرداندن روابط میان دو کشور شده اند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 957

به "ادعای خبرگزاری فرانسه درباره مذاکرات تهران و ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای خبرگزاری فرانسه درباره مذاکرات تهران و ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید