آمریکا بیش از 120 کشتی ایرانی را دوباره تحریم کرد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، وزارت خزانه داری آمریکا بیش از 120 کشتی ایرانی که از قبل در فهرست کشتی های تحت تحریم این وزارتخانه قرار داشتند را ذیل عنوان دیگری تحریم کرد.

آمریکا بیش از 120 کشتی ایرانی را دوباره تحریم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر کل دارایی های خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه داری آمریکا امروز دوشنبه 125 کشتی باری و نفتکش ایرانی را که از قبل در فهرست کشتی های تحت تحریم این نهاد قرار داشتند، ذیل عنوان دیگری تحریم کرد.

در به روزسانی جدید تحریم های مرتبط با ایران در پایگاه اطلاع رسانی اوفک، نام 125 کشتی ایرانی که قبلاً مشمول تحریم های کلی وزارت خزانه داری آمریکا علیه ایران بودند، به فهرست اشخاص (حقیقی و حقوقی) تحریم شده ذیل عنوان تحریم های مرتبط با سلاح های کشتار جمعی نیز اضافه شده اند.

به عبارت دیگر وزارت خزانه داری آمریکا که پیش از این کشتی های مذکور را صرفاً ذیل یک عنوان کلی تحریم نموده بود، اکنون با اهداف حقوقی خاص، برچسب تحریم های مرتبط با سلاح های کشتار جمعی را نیز به فهرست تحریم های خود علیه این کشتی ها افزوده است.

دولت آمریکا از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت ماه 1397 تا به امروز تحریم های گوناگونی را علیه بخش های مختلف اقتصاد ایران وضع نموده و حتی اتباع و شرکت های خارجی را به بهانه ارتباط با ایران هدف تحریم های خود قرار داده است.

کارشناسان آمریکایی و نهادهای بین المللی اذعان نموده اند که اثر تحریم های آمریکا بر اقتصاد ایران تخلیه شده و آمریکا ابزار تحریمی بیشتری برای اعمال فشار بر اقتصاد ایران در اختیار ندارد.

ایران چندی پیش به درخواست دولت ونزوئلا با زیر پا گذشتن تحریم های یکجانبه آمریکا علیه هر دو کشور چندین نفتکش حامل سوخت را به ونزوئلا اعزام کرد. کارشناسان این اقدام را موفقیتی عظیم برای ایران دانستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 433

به "آمریکا بیش از 120 کشتی ایرانی را دوباره تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا بیش از 120 کشتی ایرانی را دوباره تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید