آدام شیف: سنا نمی تواند بدون بولتون محاکمه معناداری علیه ترامپ انجام دهد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، مدیر تیم استیضاح کننده رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که مجلس سنا نمی تواند بدون ادای شهادت جان بولتون، محاکمه معناداری را علیه ترامپ انجام دهد.

آدام شیف: سنا نمی تواند بدون بولتون محاکمه معناداری علیه ترامپ انجام دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که مدیر اصلی طرح استیضاح دونالد ترامپ از سوی نمایندگان دموکرات است، روز دوشنبه در اظهاراتی تاکید نمود: مجلس سنا نمی تواند بدون شنیدن شهادت جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید درباره پرونده اوکراین، محاکمه معناداری انجام دهد.

بر اساس این گزارش، اظهارات آدام شیف در جمع خبرنگاران لحظاتی قبل از برگزاری نشست تیم دفاع کاخ سفید برای دومین روز درباره پرونده جنجالی اوکراین و افشاگری های جدید جان بولتون بوده است.

دونالد ترامپ پیش از این در توئیتی در واکنش به افشاگری های جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید نوشته است: من هرگز به بولتون نگفتم که یاری اقتصادی به اوکراین با تحقیقات مربوط به دموکرات ها پیوند خورده است، از جمله بایدن ها.

وی در ادامه اضافه نمود: در واقع، او هرگز در آن موقع نسبت به این مساله اعتراض نکرد. اگر جان بولتون چنین چیزی را گفته است، تنها برای فروش کتابش بوده است. متن تماس های تلفنی من با زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ثابت می نماید که هیچ فشاری و هیچ گونه مسئله ای وجود نداشته است. رئیس جمهور و وزارت خارجه اوکراین نیز این مساله را تایید نموده اند.

ترامپ نوشت: علاوه بر این من با زلنسکی در سازمان ملل ملاقات کردم. دموکرات ها گفته اند که من هرگز با او ملاقات نکردم و یاری اقتصادی به اوکراین را بدون هیچ شرط و تحقیقاتی آزاد کردم. من همین طور به اوکراین اجازه دادم تا موشک های ضد تانک ژاولین را خریداری کند. دولت من کارهایی فراتر از دولت قبلی انجام داده است.

نیویورک تایمز بامداد دوشنبه نوشت جان بولتون که دموکرات ها به شدت خواهان شهادت دادن او در محاکمه ترامپ هستند، در کتاب تازه اش که هنوز منتشر نشده افشاگری هایی علیه رئیس جمهوری آمریکا انجام داده است.

بولتون در این کتاب که بخش هایی از آن به دست نیویورک تایمز رسیده، نوشته است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ما اوت 2019 (شهریورماه) به وی گفته بود که یاری نظامی 391 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف می نماید.

اظهارات جدید بولتون موجب تشدید فشار دموکرات ها برای ادای شهادت وی در مجلس سنا با هدف محاکمه معنادار ترامپ شده است. بعضی از جمهوریخواهان نیز از ایده حضور جان بولتون و سایر شهود پرونده در مجلس سنا برای ادای شهادت حمایت نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 154

به "آدام شیف: سنا نمی تواند بدون بولتون محاکمه معناداری علیه ترامپ انجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدام شیف: سنا نمی تواند بدون بولتون محاکمه معناداری علیه ترامپ انجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید