جیپ اونجر 2023 با برد 249 مایلی معرفی گردید

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، جیپ پیش تر در رویداد 4xe خود که ماه سپتامبر برگزار شده بود، از چند خودرو برقی نو رونمایی کرد که همگی جزو اولین خودروهای الکتریکی جیپ به شمار می روند. به همین دلیل، این شرکت اونجر 2023 را در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش گذاشته و بسیاری از مشخصات فنی این کراس اوور نو را منتشر نموده است.

جیپ اونجر 2023 با برد 249 مایلی معرفی گردید

طبق گزارش ها، جیپ اونجر 2023 مجهز به یک موتور الکتریکی با قدرت 154 اسب بخار و 260 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه الکترونیکی نیروی خود را از یک باتری 54 کیلووات ساعتی که به وسیله شرکت Stellantis ساخته شده، تأمین می نماید. پک باتری این کراس اوور در حالت شارژ کامل تحت سیکل ترکیبی WLTP می تواند حدود 400 کیلومتر مسافت را طی کند. باید اشاره کنیم که خودروهای برقی در مسیرهای درون شهری به علت حرکت با سرعت پایین تر انرژی کمتری مصرف می نمایند؛ بنابراین با استفاده درون شهری می توانید با یک بار شارژ کامل تا 550 کیلومتر مسافت را با این خودروی تازه طی کنید.

پک باطری این خودروی برقی را می توان در عرض 24 دقیقه از 20 تا 80 درصد دوباره پر کرد، اما لازمه این کار این است که از شارژر 100 کیلوواتی DC استفاده کنید. اگر جایی هستید که خیلی عجله دارید با تنها 3 دقیقه شارژ کردن باطری، این خودرو قادر است شما را 30 کیلومتر بعدی همراهی کند. جیپ ادعا نموده که این پک باتری تازه بیش از 2 میلیون کیلومتر تست را سپری نموده و زیر صندلی های جلو و عقب در کف خودرو تعبیه شده است. جیپ اونجر 2023 تنها دارای 4.08 متر طول بوده که 16 سانتی متر نسبت به جیپ رنه گید طول کمتری دارد.

کراس اوور تازه جیپ بعلاوه فاصله ای 200 میلی متری از سطح زمین دارد و زاویه ورود و خروج آن به ترتیب 20 و 32 درجه در نظر گرفته شده است. از نظر کاربردی بودن، جیپ اونجر دارای حجم صندوق عقب 380 لیتر در پشت صندلی ها بوده که با فضای بار کوچک 34 لیتری در قسمت جلو و زیر کاپوت این فضا تکمیل می گردد. این کراس اوور، اولین خودروی مبتنی بر دیفرانسیل جلوی جیپ بوده که از سیستم های آفرودی مانند انتخاب سطوح، کنترل خودرو در سرازیری و شش حالت رانندگی شامل نرمال، اکو، اسپرت، برف، گل و ماسه بهره می برد. این گروه خودروساز، مدل دو موتوره و چهار چرخ محرک این خودرو را نیز در نظر گرفته که می تواند نظر علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند.

طبق ادعای بعضی رسانه های خبری، جیپ میخواهد تا سال 2030 نیمی از خودروهایی که در آمریکای شمالی به فروش می رساند تمام الکتریکی باشند. این در حالی است که این هدف برای اروپا 100 درصد است و اونجر یکی از مهم ترین مدل ها برای پیاده سازی این هدف بزرگ خواهد بود. جیپ اونجر در بین محصولات این خودروساز آمریکایی یک پله پایینتر از رنه گید قرار خواهد گرفت و در کارخانه Tychy لهستان فراوری خواهد شد. این خودرو سپس در اروپا، ژاپن، کره جنوبی و سایر بازارها در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت. مشتریان اکنون می توانند جیپ اونجر 2023 را از وب سایت این گروه خودروساز سفارش دهند و قیمت آن هم از حدود 33 هزار دلار آغاز خواهد شد.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1546

به "جیپ اونجر 2023 با برد 249 مایلی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیپ اونجر 2023 با برد 249 مایلی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید